Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie strony internetowej - czym tak naprawde jest ten proces?

11 / 01 / 2023
POWRÓT

Czy zastanawiałeś się czym jest to słynne SEO o którym wszyscy tak mówią? W dzisiejszym wpisie postaram się po krótce ale dość rzeczowo wyjaśnić czym jest usługa bez której dzisiejszy marketing internetowy (i nie tylko) nie byłby tak skuteczny i efektywny a zyski firm nie osiągały by sześcio cyfrowych wartości w relatywnie krótkim odstępie czasu.

Pozycjonowanie stron internetowych, zwane również SEO (ang. Search Engine Optimization), to proces optymalizacji witryny, aby ta lepiej radziła sobie w wynikach wyszukiwania. Co należy rozumieć pod pojęciem “radziła”? Celem pozycjonowania jest uzyskanie jak najwyższych pozycji dla określonych słów kluczowych, które są istotne z marketingowego i sprzedażowego punktu widzenia. Zatem, dzięki odpowiedniemu SEO Twoja witryna będzie lepiej widoczna dla użytkowników wyszukujących te istotne słowa kluczowe, co zwiększa szansę na dotarcie do potencjalnych Klientów i konwersję.

Zrozumieć wyszukiwarkę internetową to podstawa

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest zrozumienie, jak wyszukiwarki takie jak Google, Bing czy Yahoo indeksują i oceniają strony internetowe. Nie jest żadną tajemnicą, że wyszukiwarki korzystają z algorytmów, które analizują różne elementy strony, takie jak treść, meta dane, linki wewnętrzne i zewnętrzne, aby określić jej trafność dla określonych fraz kluczowych.

Aby więc móc dobrze wypozycjonować stronę internetowa musimy ją zoptymalizować w taki sposób aby proces pozycjonowania przebiegał efektywnie, relatywnie szybko i był doskonałym zwrotem z inwestycji poniesionej na wypracowanie wyników.

Tu przechodzimy do optymalizacji strony internetowej

Optymalizacja pod kątem SEO polega na udoskonalaniu tych elementów, o których wspomniałem wyżej tak aby witryna była jak najlepiej dopasowana do wymogów algorytmów wyszukiwarek. Wszystko zaczyna się od znalezienia odpowiednich słów kluczowych, które pasują do tematyki Twojej strony oraz słów, za pomocą których internauci poszukują danej treści a tak naprawdę produktu / usługi. Musimy wiedzieć co chcemy osiągnąć poprzez pozycjonowanie aby móc później zaplanować cały proces w taki sposób by ten cel zrealizować.

Kolejnym krokiem optymalizacji jest stworzenie unikalnej i wartościowej treści na stornie www która ma być pozycjonowana. Treść czyli tzw. “content” powinien odpowiadać na pytanie postawione przez użytkownika i uwzględniać te słowa kluczowe, które wprowadził do wyszukiwarki by znaleźć odpowiedź na swoje poszukiwania. Pamiętaj, że treść musi być nie tylko powiązana ze słowami kluczowymi ale również powinna być merytoryczna, przyjemna w odbiorze, i zachęcić użytkownika do pozostania na witrynie.

Optymalizacja strony to nie tylko treść

Oprócz treści, ważne jest również poprawienie elementów technicznych, takich jak:

  • linkowanie wewnętrzne,
  • meta tagi,
  • prędkość ładowania strony,
  • aktualność skryptów,
  • wersja bazy danych,
  • wersja oprogramowania strony.

To wszystko pomoże wyszukiwarkom takim jak Google i innym lepiej zrozumieć strukturę Twojej witryny, a także zwiększyć jej użyteczność dla użytkownika. Szczególnie istotym elementem w tym miejscu jest prędkość, ponieważ obecnie (szczególnie młodzi użytkownicy) oczekują natychmiastowego rezultatu - brak rezultatu w ciągu jednej chwili może skutkować rezygnacją z dalszego przeglądania Twojego serwisu.

Odpowiednie linkowanie pomoże Ci odnieść sukces

Inną ważną kwestią pozycjonowania strony internetowej jest linkowanie zewnętrzne, czyli linki do Twojej strony z innych witryn internetowych. Im więcej jakościowych linków przychodzących do Twojej witryny, tym lepiej jest ona oceniana przez algorytmy wyszukiwarek a co za tym idzie ma większą szanse na to by być wyżej w wynikach organicznych.

Oczywiście, nie chodzi tu o wykorzystywaniu metod "sztucznego pozycjonowania” bo to może bardziej zaszkodzić niż pomóc a strona która zostanie “naznaczona” filtrem staje się swego rodzaju recydywistą, który musi bardzo mocno zapracować na to by wyszukiwarka ponownie mu zaufała.

Chodzenie na skróty to gra nie warta świeczki i lepiej poświecić swój cenny czas lub zlecić białe SEO porządnej agencji interaktywnej niż próbować łamać system i zdawać się na czary mary, które i tak obróci się przeciwko nam - szczególnie, że dziś samo uczący się algorytm wyszukiwarki nie tylko doskonale ocenia zawartość stron ale potrafi także wyciągać wnioski na temat procesu pojawiających się zmian na stronie oraz linkowania w sieci.

Zatem tak - pozycjonowanie to długofalowy proces i warto o tym pamiętać. Wyniki nie będą widoczne natychmiast, a algorytmy wyszukiwarek regularnie się zmieniają, więc trzeba stale monitorować i aktualizować optymalizację witryny. Jeżeli zależy Ci na natychmiastowym efekcie możesz rozważyć inwestycje w linki sponsorowane, które również doskonale przekładają się na konwersje jeżeli kampania zostanie odpowiednio poprowadzona.

SEO nie dla każdego?

Jak wiesz, pozycjonowanie stron internetowych to nieustający i dość monotonny proces optymalizacji witryny pod kątem wymogów algorytmów wyszukiwarek, którego celem jest uzyskanie wyższych pozycji dla określonych słów kluczowych a tym samym zwiększenie ruchu i konwersji na stronie www.

Oczywiście wymaga to nieustającego przesiadywania przed ekranem komputera i wykonywania tych samych lub podobnych czynności. Nie trudno więc się domyśleć, że nie jest to zajęcie dla każdego bo wiąże się z poświeceniem mnóstwa czasu, energii a czasami dozą ogromnej cierpliwości i zawsze koniecznością zdobywaniem wiedzy technicznej i wykorzystania narzędzi komercyjnych. Tylko prawdziwi pasjonaci SEO, dla których pokonywanie kolejnych trudności i przeskakiwanie konkurencji jest wyzwaniem liczą się w tej branży.

My uwielbiamy takie wyzwania i z przyjemnością przeskoczymy Twoją konkurencje. Jeżeli chcesz się przekonać o naszej skuteczności i za 3 miesiące uzyskać pierwsze zapytania od nowych Klientów - zadzwoń pod numer telefonu +48 791 676 575 lub napisz krótkiego maila: seo@adnetpolska.pl a wypracujemy dla Ciebie odpowiednie wyniki.

Autor artykułu

Artur Lewandowski
Właściciel, specjalista ds. Marketingu

Właściciel agencji marketingowej interaktwnej Adnet Polska. Specjalista ds. marketingu internetowego. Od 11 lat wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa w zakresie widocznośći w Internecie.

Kontakt

Zacznij zarabiać

Wypełnij formularz by otrzymać dopasowaną ofertę

Jaka usługa Cię interesuje

Wybierz przynajmniej jedną z usług

Pozycjonowanie stron www

Reklama w wyszukiwarce

Social media dla firm

Projektowanie stron www

Podaj dane kontaktowe

Wprowadź swoje dane do kontaktu abyśmy mogli się odezwać z ofertą
Nie zwlekaj dłużej
Uzyskaj bezpłatną wycenę

Przekaż nam czego potrzebujesz a my zrobimy wszystko aby Ci to dostarczyć w najlepszej mozliwej formie, uwzględniajac przy tym:

  • Twoją branżę,
  • ofertę jaką obecnie dysponujesz,
  • otoczenie konkurencyjne,
  • rynek Klienta do którego powinieneś dotrzeć.

Pamiętaj, że im więcej informacji przekażesz naszemu zespołowi za pośrednictwem tego formlarza tym dokładniejszą ofertę otrzymasz na swój e-mail.

Masz dodatkowe pytania?

Zadzwoń: +48 791 676 575
Polityka Cookies

Wykorzystujemy pliki cookies w celu prawidłowego działania strony. Szczegóły w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na użycie Cookies?

Tak zgadzam się