Twitter skupia wokół siebiespecjalistów każdej branży
Buduj ekspercki wizerunek swojej marki
Twitter, to niezwykle skuteczny serwis mikroblogowy wykorzystywany w Polsce w większości przez dziennikarzy i polityków a coraz częściej doceniany także przez specjalistów i właścicieli firm.
Typowe dla Twittera ograniczenie wypowiedzi do 140 znaków stało się jego zaletą i znakiem firmowym, który kojarzy się z krótką, zwięzłą i konkretną informacją, którą można puścić w świat natychmiast - w czasie rzeczywistym.
Jeśli szukasz narzędzia do zbudowania bezpośrednich relacji ze swoimi Klientami, Kontrahentami lub Partnerami to powinieneś pochylić się nad tym genialnym rozwiązaniem.
Na pierwszy rzut oka Twitter sprawia wrażenie serwisu, który nie wnosi nic nowego. Umożliwia polecanie interesujących nas artykułów, dzielenie się linkami do wartościowych zasobów czy wyrażanie poglądów na określone tematy.
Wszystko to posiada Facebook (więcej o prowadzeniu profilu na Facebook przeczytasz tutaj). To, co wyróżnia Twitter spośród innych serwisów społecznościowych to prostota oraz łatwość nawiązywania relacji z innymi użytkownikami.
Łatwość, która eliminuje dystans miedzy uczestnikami dyskusji pozwalając tym samym na dołączenie do dyskursu prowadzonego przez ludzi biznesu, lokalnej lub światowej polityki czy wielkich mediów.
Te wszystkie zalety przyczyniły się do ogromnej popularności Twittera na całym świecie.
Twitter przez swoją prostotę i ograniczenie długości komunikatu wymusza konkretność wypowiedzi – nie pozwalając tym samym na „lanie wody”. W związku z tym osoby, które publikują w nim swoje opinie, zazwyczaj mają coś wartościowego do powiedzenia.
Z tego samego powodu, Twitter nie jest wykorzystywany przez wszystkich i trafia w przeważającej większości do specjalistów w swoich dziedzinach. To też wpływa na wyjątkowość tego serwisu i jego odmienne możliwości marketingowe.
Użytkowników Twittera można scharakteryzować następująco - to dojrzałe spełnione osoby, aktywne zawodowo, posiadające rodziny, pasje i ambitne zainteresowania jak: książki, teatr czy nowe technologie co też jest nierozerwalnie związane z faktem, że należą oni do zamożnej części naszego społeczeństwa.
Jeżeli Twój rynek Klientów charakteryzują powyższe cechy, powinieneś rozważyć aktywność swoją lub swojej marki na mikroblogu Twitter i zacząć czerpać ogromne korzyści płynące ze zbudowanej sieci kontaktów.
Twitterbuduj bliskie relacje biznesowe
Szybkość rozprzestrzeniania się treści na serwisie Twitter robi wrażenie. Informacje na tym mikroblogu pojawiają się na długo, zanim zostaną opublikowane w pozostałych mediach. Dzięki błyskawicznemu działaniu, ograniczeniu objętości postów oraz prostocie Twitter zawdzięcza 330 mln aktywności miesięcznie.
Codziennie tysiące użytkowników, w różnym przedziale wiekowym loguje się do serwisu Twitter.
Obecność Twojej firmy na tym portalu może pomóc Ci zbudować sieć kontaktów biznesowych.
Założenie profilu na mikroblogu Twitter
Twitter zupełnie inaczej traktuje publikowane na nim treści, udostępniając je każdemu w sieci – także niezalogowanym użytkownikom. Powinniśmy o tym pamiętać, zanim podejmiemy decyzję o włączeniu się w tę unikalną społeczność, ponieważ w tej kwestii jest to zupełne przeciwieństwo Facebook’a.
Ustalimy optymalną nazwę profilu, która będzie odpowiednia dla grupy docelowej oraz spójna z Twoją marką, Zadbamy także o skróconą nazwę fanpage’a w adresie linku, która będzie jednoznacznie kojarzona z Twoją marką przez co zwiększy szanse na dotarcie również z poziomu wyników wyszukiwania
Stworzymy unikatową i odpowiadającą Twojej grupie docelowej treść reklamową dotyczącą Twojej firmy w zakładce poświęconej informacjom o marce
Opracujemy atrakcyjną wizualnie kreację graficzną, która będzie spójna z identyfikacją wizualną Twojej firmy – zarówno avatar jak i zdjęcie w tle powinny trafiać do Twojego segmentu
Aby móc czerpać korzyści z możliwości tego genialnego rozwiązania niezbędne jest założenie unikalnego profilu marki osobistej lub firmowej. Pomożemy Ci w tym!
Oto co zrobimy na początku w celu przygotowania Twojego konta na Twitter
na początku niezbędne będzie zapoznanie się z ofertą Twojej firmy
następnym krokiem będzie przeanalizowanie Twojej konkurencji
a na koniec zweryfikowanie rynku, na którym działasz
Wiedz, że założenie i aktywacja konta tak samo, jak funkcjonowanie całego serwisu jest bardzo prostym zadaniem. Kluczowe jest umiejętne uzupełnienie profilu, tak by zachęcał innych do sprawdzenia jego zawartości i wspierał założenia strategiczne.
Prowadzenie profilu firmowego na mikroblogu Twitter
Prowadzenie konta na Twitterze jest niezwykle wymagającym i czasochłonnym zajęciem głównie ze względu na jedną z najważniejszych przewag tego serwisu nad innymi, którą jest timing.
Częstotliwość i błyskawiczna reakcja na bieżące wydarzenia w czasie rzeczywistym to podstawowy oręż tego narzędzia. Do tego stopnia, że prowadzenie profilu na Twitterze bez timingu traci w ogóle sens, bo nie wykorzystuje jego możliwości.
To o czym warto pamiętać w tym miejscu, to fakt, że gruntownie przemyślana strategia pozwoli nam przygotować odpowiedni „content”, który będzie pracował na korzyść Twojej firmy wraz z innymi działaniami marketingowymi - pozycjonowaniem strony w wyszukiwarce Google, reklamą w Google Ads, Reklamą na Facebook oraz marketingiem szeptanym.
Oto co zyskasz dzięki profesjonalnej obsłudze social-media na Twitter
Po pierwszeKlienci
Twój profil będzie zatrzymywać Twoich potencjalnych Klientów, Inwestorów i Partnerów biznesowych.
Po drugiewizerunek
Twój profil będzie prezentować wizerunek ekspercki Twojej marki potwierdzający jakość Twoich usług
Po trzeciekomunikacja
Twój profil będzie drogą stałej komunikacji z innymi użytkownikami w celu wzmocnienia relacji.
Po czwartezaangażowanie
Twój profil będzie budować zaangażowanie w treści u Twoich obserwujących.
Powierzając nam prowadzenie profilu na Twitterze, możesz być pewny, że wykorzystamy wszystkie jego atuty z timingiem na czele. Twoje konto będzie stale reagować na wszystkie istotne wydarzenia mające związek z branżą, w której działasz i Twoją firmą.
Jak to zrobimy? Przede wszystkim dzięki monitorowaniu #hashtagów - będziemy na bieżąco znać aktualne dyskusje.
Znając aktualne dyskusje, staniemy się stałymi uczestnikami konwersacji, nie tylko tych odbywających się na Twoim koncie, ale także (a może przede wszystkim) tych prowadzonych na innych profilach. W ten sposób zadbamy o budowanie zasięgu organicznego, który jest tak ważny w działaniach marketingowych.
Reklama na mikroblogu Twitter, czyli Twitter Ads
Z doświadczenia wiemy, że umiejętne prowadzenie komunikacji na Twitterze wyłącza konieczność inwestowania w reklamę na tym medium.
Jest to kolejny istotny element różniący ten serwis społecznościowy od portalu Facebook, w którym prowadzenie marketingu bez inwestowania w reklamę dziś nie przyniesie korzyści.
Jeżeli jednak chcielibyśmy skorzystać z możliwości reklamowych tego serwisu, Twitter udostępnia nam kilka ciekawych rozwiązań, które mogą znacząco przyspieszyć budowanie listy kontaktów w naszej bazie Klientów, Partnerów czy Inwestorów.
Tak samo jak każdy inny portal społecznościowy, Twitter posiada system reklamowy, który możemy obsłużyć samodzielnie, korzystając z dedykowanego panelu.
Miejsce Twittera w planie marketingowym
Decyzję o tym, jaką formę reklamy wykorzystać w kampanii, do kogo kierować komunikację oraz w jakim modelu rozliczać działania reklamowe (gdy okażą się konieczne), należy podjąć na podstawie wcześniej opracowanego planu marketingowego.
Plan jasno określi rolę, jaką ma pełnić Twitter w całej kampanii jako jedno z mediów społecznościowych. Nie wykluczone, że obejdziemy się bez sięgania po reklamę i sama aktywna, angażująca komunikacja okaże się być wystarczająca.
Gdyby jednak wykorzystanie reklamy było konieczne warto wiedzieć, że system reklamowy Twitter’a umożliwia promowanie:
- wybranego Tweet'a
- konta na Twitter
- określonego trendu (hashtag)
Promocja może odbywać się zarówno wśród obserwujących profil jak i również wśród osób, które nigdy wcześniej nie widziały Twojego profilu, ale spełniają określone kryteria.
Zdecyduj o modelu rozliczenia
System reklamowy serwisu Twitter udostępnia szeroki wachlarz możliwości rozliczenia prowadzenia działań reklamowych, od podstawowego rozliczenia za kliknięcie aż po rozliczenie prowizyjne ustalane indywidualnie:
Wybierz odpowiednią formę reklamy
Planowanie działań reklamowych jest czynnikiem, który może zadecydować o powodzeniu kampanii. Dobór form reklam jest jednym z etapów planowania. Przemyślenie tego elementu może doprowadzić do wyraźnego obniżenia kosztów kampanii i tym samym wzrostu konwersji, która pozwoli zaoszczędzić nawet kilkuset procent kosztów całościowych.
Kieruj (ultra) precyzyjnie swój przekaz reklamowy
Twitter pozwala kierować reklamę ultra precyzyjnie docierając do użytkowników najbardziej dopasowanych do naszych kryteriów. Dzięki temu Twitter uzyskuje niezwykle wysoki wskaźnik zwrotu z inwestycji.
Jeżeli rozważasz zaistnienie na Twitter i szukasz firmy, która pomoże Ci profesjonalnie prowadzić działania reklamowe - zachęcamy do skontaktowania się drogą elektroniczną: socials@adnetpolska.pl lub przez telefon pod numer: +48 791 676 575
Uzyskaj bezpłatną wycenę
Przekaż nam czego potrzebujesz a my zrobimy wszystko aby Ci to dostarczyć w najlepszej mozliwej formie, uwzględniajac przy tym:
- Twoją branżę,
- ofertę jaką obecnie dysponujesz,
- otoczenie konkurencyjne,
- rynek Klienta do którego powinieneś dotrzeć.
Pamiętaj, że im więcej informacji przekażesz naszemu zespołowi za pośrednictwem tego formlarza tym dokładniejszą ofertę otrzymasz na swój e-mail.
Masz dodatkowe pytania?