Strategia wskazuje drogęosiągnięcia określonego celu
Działa jak kompas
który nadaje właściwy kierunek
Strategia to swojego rodzaju skrypt postępowania ukierunkowany na osiągnięcie określonego celu. Możemy ją porównać do zestawu kroków, które w założeniu mają doprowadzić do osiągnięcia zamierzonych rezultatów.
Strategia może być oparta o pewne schematy, ale nigdy nie będzie taka sama w każdym przypadku - jej kierunek powinien być ustalony na podstawie wcześniej uzyskanych danych oraz wniosków wyciągniętych z analizy tych danych.
Czytając dalej, dowiesz się wszystkiego o tym, w jaki sposób powstanie strategia pozycjonowania Twojej strony internetowej.
Zastosowanie danej strategii w przypadku przedsiębiorstwa „A” nie przyniesie takich samych korzyści jeżeli zostanie zastosowane przez przedsiębiorstwo „B”.
To potwierdza istotność indywidualnego podejścia strategicznego, na który kładziemy tak ogromny nacisk podczas naszej pracy. Nie ma jednego złotego środka gwarantującego sukces.
Strategia jest poniekąd wynikiem planowania marketingowego zarówno w marketingu tradycyjnym jak i internetowym, dlatego chcąc stworzyć skuteczną strategię najlepiej podejść do tego holistycznie i opracować plan marketingowy, w którym strategia będzie jednym z elementów.
Planowanie w marketingu internetowym jest bardzo zbliżone do planowania w klasycznym marketingu.
Określenie celu pozycjonowania strony internetowej
Pierwszą rzeczą, jaką powinniśmy ustalić, aby zrobić krok w kierunku stworzenia strategii to cel działania – w tym przypadku cel pozycjonowania Twojej strony internetowej.
Od celu zależą wszystkie inne aspekty, takie jak target, słowa kluczowe czy dalsze decyzje strategiczne.
Pytanie: „Jaki jest cel pozycjonowania Twojej strony internetowej” to podstawowe pytanie na początek działań.
Zebranie danychna temat witryny, biznesu i marki
Kolejnym krokiem będzie zebranie informacji dotyczących Twojej witryny, Twojego biznesu i marki.
Informacje te staną się motywacją pierwszych decyzji oraz punktem odniesienia dla przyszłych wyników, ponieważ dowiemy się:
- gdzie jesteśmy?
- na czym stoimy?
- dokąd chcemy dotrzeć?
Analiza danychzebranych w poprzednim etapie
Poznanie wspomnianego przed momentem celu pozycjonowania oraz zebranie informacji o Twojej firmie pozwoli nam jak po nitce do kłębka dojść do kolejnych istotnych wniosków.
Zapytania
Skonfrontujemy zebrane dane z późniejszym audytem witryny (zapoznamy się m.in. ze strukturą strony, prędkością jej wczytywania czy semantycznością kodu etc.) oraz analizą dotychczasowych osiągnięć Twojej strony w zakresie dotarcia do użytkowników, (poznanie statystyk oglądalności poprzez Google Analitycs lub Majestic SEO). Tym samym dowiemy się, czy i w jakim stopniu serwis w ogóle realizował cel, na którym Ci zależy.
Potencjał
Podczas analizowania statystyk będziemy mogli także zweryfikować intencje wyszukujących użytkowników. Dowiemy się, czy dotychczasowe zapytania dotyczące marki były informacyjne, transakcyjne czy nawigacyjne co będzie niezwykle przydatne w naszej dalszej pracy.
Intencje
Ponadto powyższe informacje pomogą nam określić jaki typ zapytań ma największy procent, a to podpowie nam, na który sposób działania położyć największy nacisk (jeżeli będzie to skorelowane z celem, ofertą oraz obranymi segmentami).
Dzięki uzyskanym danym jaśniejsze stanie się dla nas także to gdzie kierować działania reklamowe, jaki typ treści zawrzeć, czy dotychczasowa treść jest odpowiednia oraz, czy warto rozważyć rozbudowę treści o nowe działy, bloga czy może postawić na rozwinięcie dotychczasowych artykułów.
Analiza konkurencjioraz określenie niszy rynkowej
Idąc dalej, zidentyfikujemy również Twoją konkurencję online i zbadamy jej obecność w sieci. Dowiemy się, więc jak bardzo obsadzona jest Twoja branża, czy konkurencja jest silna oraz, czy występują na rynku atrakcyjne nisze.
Jeżeli tak to czy owe nisze są na tyle duże, że warto poza pozycjonowaniem strony na frazy branżowe wchodzić także w niszowe słowa kluczowe i rozpatrywać te, które jednak są używane przez internautów, ale jednocześnie są całkowicie pominięte lub zapomniane przez konkurencję.
Analiza SWOTTwojej marki
Na koniec posiadając zebrane dane nie zapomnimy o analizie SWOT, a więc zbadaniu słabych i silnych stron Twojej marki oraz szans i zagrożeń, jakie istnieją na rynku, w którym działa Twoja firma.
Ważne w tym miejscu jest nieco krytyczne a na pewno obiektywne, uczciwe podejście do oceny własnej strony internetowej, zbadanej wcześniej konkurencji oraz otoczenia marketingowego.
Dzięki analizie SWOT:
- poznamy obszary, na których powinniśmy się skupić pod kątem marketingowym
- doprecyzujemy priorytety wprowadzanych ulepszeń w działaniach „on page” jak i „off page”
Strategiapozycjonowania strony
Dopiero po zebraniu wszystkich powyższych informacji będziemy w stanie stworzyć rzeczywistą strategię osiągnięcia obranego celu, który powinniśmy zamknąć w konkretnych ramach czasowych – przy czym należy pamiętać, że minimalny okres realizacji już gotowego planu, jaki powinniśmy przyjąć to 12 miesięcy lub dłużej, ponieważ pozycjonowanie to długotrwały i żmudny proces.
Skuteczne pozycjonowanie strony www
rozpoczyna się na długo przed uzupełnieniem metatagów na Twojej witrynie
Jeżeli interesuje Cię profesjonalne pozycjonowanie, które zaczyna się na długo przed uzupełnieniem „tagów meta” na Twojej stronie, które jest dokładnie przemyślane i oparte na dedykowanej strategii, to gratulujemy profesjonalizmu i zapraszamy Cię do kontaktu telefonicznego: +48 791 676 575 lub mailowego: seo@adnetpolska.pl.
Z przyjemnością pomożemy Ci skutecznie podnieść pozycje Twojej strony internetowej lub wskażemy Ci drogę, jaką należy obrać, aby do tego doprowadzić.
Uzyskaj bezpłatną wycenę
Przekaż nam czego potrzebujesz a my zrobimy wszystko aby Ci to dostarczyć w najlepszej mozliwej formie, uwzględniajac przy tym:
- Twoją branżę,
- ofertę jaką obecnie dysponujesz,
- otoczenie konkurencyjne,
- rynek Klienta do którego powinieneś dotrzeć.
Pamiętaj, że im więcej informacji przekażesz naszemu zespołowi za pośrednictwem tego formlarza tym dokładniejszą ofertę otrzymasz na swój e-mail.
Masz dodatkowe pytania?