Komunikacja w interneciedziała wielotorowo
Wykorzystaj social media w swoim biznesie
Internet nieustannie ewoluuje. Dzięki nastaniu ery Web 2.0 sieć, którą znaliśmy wcześniej przestała działać jednokierunkowo i pozwoliła na dzielenie się swoimi treściami z innymi.
Następstwem było powstanie serwisów społecznościowych, które na zawsze odmieniły sposób komunikacji między ludźmi. Dziś większość użytkowników aktywnie korzysta z serwisów tego typu i robi to głównie dla własnych potrzeb. Warto wykorzystać taką możliwość.
Wszystko, co musisz zrobić, aby przekuć tę wiedzę na sprzedaż a co za tym idzie zyski dla swojej firmy, to być aktywnym tam, gdzie są Twoi potencjalni Klienci. Niby proste... ale nie każdy wie jak to zrobić.
Przyjazna atmosfera i obecność znajomych w sieciach społecznościowych powodują, że nastawienie do napotykanych treści w tych miejscach jest mniej zobowiązujące.
W związku z tym pojawia się większa otwartość w komunikacji, a co za tym idzie łatwiej trafić z przekazem reklamowym do świadomości odbiorców i utrwalić wizerunek danej marki w ich kręgach.
Nie sposób przecież przebić się z jakąkolwiek komunikacją do zamkniętego umysłu – nie mówiąc już o komunikacji reklamowej. Właśnie z tego względu rozwiązania służące początkowo jedynie rozrywce zaczęły odgrywać ogromną rolę w biznesie.
Media społecznościowe sprawdzą się zarówno jako narzędzie do budowania silnych, bliskich jak i trwałych relacji na linii marka – Klient jak i również na polu budowania marki osobistej.
Social Mediamarketing społecznościowy
Użytkownicy codziennie logują się na swoje profile do portali społecznościowych zazwyczaj w celach rozrywkowych.
To sprawia, że mają przyjazny stosunek do komunikacji występującej wewnątrz serwisu i dotyczy to także marketingu.
Precyzja i skuteczność w jednym narzędziu
Siła mediów społecznościowych wynika z występowania w nich szeregu czynników, które dają ogromną przewagę komunikacyjną, a których nie posiada żadne inne medium, stanowiące we współczesnym świecie miano nośnika reklamowego.
Żadna telewizja, radiostacja ani największy wydawca prasy nie jest w stanie wypracować takiej precyzji i skuteczności przekazu reklamowego co media społecznościowe - to jest przewaga, z którą zaczynają się liczyć wszystkie uznane marki na całym świecie.
Lekceważenie mediów społecznościowych dla każdego rodzaju marketingu (biznesowego, społecznego czy politycznego) prędzej czy później przyniesie straty.
Łatwość dotarcia i swoboda przyjemnej komunikacji
Potęga social media tkwi zarówno w łatwości dotarcia do potencjalnej grupy docelowej jak i również swobodzie komunikacji, która jest związana z okolicznościami, w jakich następuje interakcja.
Kolejnych atutów należy upatrywać w cenie reklamy względem możliwości dotarcia do odbiorców, sposobnościach monitorowania skuteczności kampanii i szybkości reagowania na ewentualne zmiany zachowania danego segmentu.
To wszystko sprawia, że social media jako jeden z elementów przemyślanej strategii marketingowej wdrażanej u naszych Klientów przynosi oczekiwane rezultaty.
Typ mediów społecznościowych ma znaczenie
Każda marka jest inna, posiada unikalną obietnicę wartości, trafia na własny rynek, a co za tym idzie, potrzebuje jednej w swoim rodzaju formy i języka komunikacji. Dotyczy to szeroko pojętego marketingu, a więc także mediów społecznościowych.
Co to oznacza dla Ciebie? To proste! Nie każdy istniejący kanał social media powinien być wykorzystywany przez Twoją markę, a jedynie te, w których aktywne są osoby należące do Twojej grupy docelowej.
Od doboru wykorzystywanych mediów często zależy sukces prowadzonej kampanii, dlatego należy bardzo uważnie przemyśleć, w które media powinniśmy inwestować czas i pieniądze.
Mamy pomysł na skuteczną kampanię w Social Media dla Twojej firmy - zainteresowany?
Oczywiste jest, że każdy rynek charakteryzują określone cechy szczególne oraz odmienne potrzeby. W związku z tym dotarcie do danego rynku wymaga specyficznych działań reklamowych. Wiemy to i uwzględnimy ten fakt podczas projektowania kampanii dla Twojej firmy.
Projektując kampanię, planujemy Twój sukcesW najdrobniejszych szczegółach
Przeprowadzimy analizę wstępną Twojej firmy i branży, w której działasz
Aby móc rozpocząć działania w social media, tak samo jak w przypadku każdych działań marketingowych, powinniśmy zacząć od przeprowadzenia analizy Twojej firmy w Internecie, oferty, jaką dysponujesz, rynku, do którego docierasz oraz celu, jaki przyświeca prowadzonej kampanii w mediach społecznościowych.
Odrobienie pracy domowej będzie podstawą, od której zaczniemy - niezależnie od tego czy social media stanowią część większej kampanii marketingowej, czy jest to jedyny element promocyjny Twojej firmy w obecnym czasie - musimy się do niego przygotować.
Podejmiemy kluczowe decyzje strategiczne
Poznanie wszystkich niezbędnych danych, przeprowadzenie analizy i wyciągnięcie wniosków, pozwoli nam podjąć kluczowe decyzje strategiczne, które będą określały nasze działania w dłuższym horyzoncie czasowym.
Określimy kanały dotarcia i ustalimy, na jakich serwisach Twoja marka powinna być widoczna. Ponadto dobierzemy optymalany rodzaj treści, tematy formę oraz charakter komunikacji z potencjalnymi Klientami.
Znając kanały dotarcia oraz rodzaj contentu będziemy w stanie zaplanować częstotliwość publikowania treści w taki sposób, aby móc sprawnie rozdystrybuować zawartość pomiędzy poszczególnymi kanałami “social media”. Dystrybucja uwzględni najlepsze z możliwych pory dnia, w których odbiorcy są najbardziej aktywni.
Stworzymy harmonogram prowadzonych działań
Wszystko to zamkniemy w harmonogramie, który będzie stanowił czytelny plan działania i punkt odniesienia dla kontroli rezultatów i na potrzeby korygowania kierunku podejmowanych działań.
Planowanie pozwoli także błyskawicznie i stosownie do sytuacji reagować na potencjalne zmiany trendów, zachowania rynku i bezpośredniej konkurencji.
Dodatkowym atutem harmonogramu jest łatwiejsze przewidywanie zagrożeń i potencjalnych negatywnych scenariuszy. Zauważenie ich w odpowiednim momencie pozwoli na zastosowanie planów naprawczych, które ugaszą zaistniałe pożary.
Jeżeli jesteś gotowy na to, by Twoja marka była jeszcze bliżej Klientów, jeśli zależy Ci na zbudowaniu trwalszych relacji i chcesz, aby Twoi Klienci mogli mieć wpływ na działania Twojej firmy to obecność w social mediach będzie doskonałym rozwiązaniem.
Uzyskaj bezpłatną wycenę
Przekaż nam czego potrzebujesz a my zrobimy wszystko aby Ci to dostarczyć w najlepszej mozliwej formie, uwzględniajac przy tym:
- Twoją branżę,
- ofertę jaką obecnie dysponujesz,
- otoczenie konkurencyjne,
- rynek Klienta do którego powinieneś dotrzeć.
Pamiętaj, że im więcej informacji przekażesz naszemu zespołowi za pośrednictwem tego formlarza tym dokładniejszą ofertę otrzymasz na swój e-mail.
Masz dodatkowe pytania?