Możesz zwiększyć zyski swojej firmy wchodząc na rynek internetowy
Internet daje szanse każdemu przedsiębiorcy
Możemy sprawić, że już za kilka miesięcy Twoja strona internetowa będzie widoczna na te frazy kluczowe, które wpisują Twoi potencjalni Klienci. Jeżeli wiesz, jak działa wyszukiwarka – wiesz też jaką rolę odgrywa w dzisiejszym biznesie. Wykorzystaj widoczność w wynikach organicznych wyszukiwarki Google.
Codziennie za pomocą wyszukiwarki Google Internauci poszukują produktów lub usług dostępnych także w Twojej ofercie. Przeglądają strony internetowe, wysyłają zapytania, dzwonią i składają zamówienia. Wszystko to dzieje się na tych stronach, które są widoczne w TOP 10.
Pozycjonowanie może spowodować, że Twoja oferta będzie przeglądana codziennie przez kilkaset, a nawet tysiące potencjalnie zainteresowanych Klientów.
W interneciekonkurujesz na nowych zasadach
Tu zmiany zachodzą dynamicznie, a firmy osiągają gigantyczne wzrosty w bardzo krótkim horyzoncie czasowym.
Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google?
Zaczynając od zupełnych podstaw, należy wspomnieć o tym, że wyszukiwarka Google jest bardzo skomplikowanym systemem, który na bieżąco analizuje ogromne ilości danych, dostępnych na stronach internetowych, które są przez nią nieustannie przetwarzane.
Wyszukiwarka porządkuje pozycje według złożonych algorytmów, które na podstawie setek zmiennych (m.in. struktury każdej zaindeksowanej strony, zawartości merytorycznej, linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, przydatności dla użytkownika czy szybkości wczytywania) porównuje ze sobą i określa pozycję wyników dla danej kombinacji słów kluczowych.
Użytkownicy, podając wyszukiwarce określone słowa kluczowe, otrzymują wykaz stron internetowych uznanych przez wyszukiwarkę za najtrafniejsze w danym momencie.
Rzecz w tym, by dzięki unikalnej treści, użyteczności strony, przydatności dla użytkownika, przyjaznej strukturze, nawigacji i innym atrybutom znaleźć się na pierwszej stronie wykazu najważniejszych stron wyszukiwarki.
Dlaczego strona internetowa Twojej firmy powinna być wysoko w wynikach organicznych wyszukiwarki Google?
Pomyśl o osobach w całej Polsce, które tak samo jak Ty każdego dnia poszukują produktów i usług w Internecie.
- Ilu z nich szuka właśnie tego - co Twoja firma oferuje?
- Czy nie widzisz w tym szansy dla siebie?
- Czy to Cię nie przekonuje?
Pozycjonowanie dla każdego typu biznesu
Nie musisz inwestować ogromnych środków, aby Twoja oferta była widoczna w wyszukiwarce Google.
Wszystko, czego potrzebujesz to optymalnie przygotowana strona internetowa oraz pozycjonowanie, które sprawią, że na potencjalnie wyszukiwane hasła Twoja oferta będzie lepiej widoczna od konkurencji w wynikach organicznych.
Wykorzystaj fakt, że wyszukiwarka Google to obecnie najlepsze narzędzie orientacji w sieci, które pozwala znaleźć potrzebne informacje, zdobyć wiedzę, sięgnąć po rozrywkę, czy udać się na wirtualne zakupy. Nawet świat polityki nie obejdzie się dziś bez obecności w Internecie – a bycie obecnym w Internecie to nic innego jak bycie widocznym w wyszukiwarce Google.
Internet stwarza ogromne możliwości wzrostu
Co to oznacza dla Ciebie? To wszystko oznacza tylko tyle, że w Internecie jest ogromny rynek Twoich Klientów, który stale rośnie w niewyobrażalnym tempie.
Nowe pokolenia użytkowników począwszy od „Milenialsów” korzystają na co dzień z Internetu. Pokolenie „Z” urodzone po roku 2000, nie tylko korzysta z sieci, ale pracuje w niej, robi tu biznes, nawiązuje relacje, odpoczywa i spełnia się przez Internet.
Czy to nie są Twoi Klienci? Sam widzisz, ile płacisz za każdy dzień nieobecności w TOP 10 wyników wyszukiwania na frazy kluczowe związane z Twoim biznesem … to brutalne, ale prawdziwe – daj się znaleźć swoim Klientom, bo inaczej znajdą Twoją konkurencje.
Jakie czynniki wpływają na widoczność Twojej strony internetowej w wyszukiwarce Google
Zacznijmy od tego, że na widoczność w wyszukiwarce Google mają wpływ zarówno czynniki obecne na Twojej stronie (tzw. on page factors) jak i również elementy, które nie występują bezpośrednio na stronie, ale są z nią powiązane (tzw. off page factors).
Analiza tych elementów to absolutna podstawa procesu pozycjonowania
Weryfikujemy, które elementy mające wpływ na aktualną pozycję Twojej strony w ogóle funkcjonują i z jakim skutkiem.
Samo występowanie tych elementów nie gwarantuje sukcesu, ponieważ mogą wpływać na korzyść pozycji lub wręcz przeciwnie obniżać twoją pozycję i to należy sprawdzić na samym początku.
Warto wspomnieć, że nikomu nie są znane wszystkie czynniki mające wpływ na pozycje w wyszukiwarce Google.
Znajomość tych, o których przeczytasz niżej, jest wystarczająca do tego, aby konkurować z największymi graczami w sieci – my wiemy jak wykorzystać je na Twoją korzyść.
Elementy (on-page) do zastosowania na stronie www, które wpływają na jej widoczność to:
- odpowiednia struktura strony,
- odpowiednia architektura informacji,
- wykorzystanie tagów kluczowych takich jak: „title”, „heading” oraz „metatagów”,
- odpowiednie opisywanie linków „alt” oraz „attribute”,
- zastosowanie mikroformatów oraz mikrodanych,
- optymalizacja obrazów oraz ich opisywanie,
- optymalizacja treści multimedialnych,
- dostępność strony na urządzeniach mobilnych.
Czynniki (off-page) funkcjonujące poza stroną mające wpływ na widoczność to:
- ilość wartościowych i zaufanych linków prowadzących do Twojej strony (tzw. link popularity),
- zdobywanie nowych linków prowadzących do Twojej strony (tzw. link building),
- reputacja i autorytet autora treści strony (tzw. author rank),
- działania SEM (optymalizacja strony + pozycjonowanie strony + reklama płatna w Google),
- działania promocyjne w innych mediach,
- działania public relations (komunikaty prasowe w innych mediach internetowych).
Pozostałe czynniki mające wpływ na pozycję strony www
Dodatkowe czynniki, których zaniedbanie może mieć negatywny skutek dla Twojej firmy i utrudniać Ci uzyskanie oczekiwanego wzrostu pozycji Twojej strony internetowej.
Dzięki analizie wszystkich powyższych elementów, które mają istotny wpływ na widoczność Twojej strony internetowej, będziemy mieć jasność co do tego, które z nich działają korzystnie na indeksacje w wyszukiwarce Google, które wymagają poprawy (bo obniżają popularność Twojej strony w wynikach organicznych) oraz jakich elementów w ogóle brakuje w Twoim marketingu Internetowym.
W konsekwencji sprawimy, że Twoja strona zacznie wreszcie pracować i zarabiać dla Twojej firmy.
Jak będzie wyglądać proces pozycjonowania Twojej strony www
Każda firma potrzebuje indywidualnego podejścia strategicznego. Dana marka dociera do określonego rynku Klientów, ma indywidualną ofertę, własne produkty lub usługi, niepowtarzalną propozycję wartości oraz bliższą i dalszą konkurencję.
Nie ma stałego przepisu na marketing i tyczy się to także pozycjonowania. Znamy to z ponad 10 letniego doświadczenia w branży. Wiemy, że wachlarz możliwości rozwiązań marketingowych w każdym przypadku jest odmienny.
Aby móc zacząć działać w kwestii pozycjonowania Twojej strony internetowej niezbędne będzie rozeznanie się w sytuacji w jakiej znajduje się Twoje przedsiębiorstwo w Internecie i przygotowanie odpowiedniego planu.
Na pozycjonowanie najlepiej patrzeć jak na stały proces, który przebiega iteracyjnie. Ruch w wynikach wyszukiwania jest płynny i stale ulega zmianie ponieważ odzwierciedla zachowania użytkowników (w tym konkurencji) którzy stale podlegają zmianom, trendom, sytuacjom politycznym i środowiskowym.
POZYCJONOWANIE
TO STAŁY PROCES
Monitorowanie i analiza
Aby móc dobrać optymalne narzędzia, określić optymalny kierunek, wybrać najlepsze frazy, zaplanować i wdrożyć to wszystko w życie niezbędna jest podstawowa analiza.
Wynikiem analizy wstępnej będą wnioski, które pozwolą nam m.in. określić segment najbardziej rentownych odbiorców Twojej oferty oraz zdefiniować realne i mierzalne cele.
Określeniecelu
Oczywiste jest, że optymalnie dobrana grupa docelowa i skupienie się na dotarciu do niej zwiększy Twoje szanse na zadowalające rezultaty. Nie mądrym byłoby kierowanie oferty do każdego, ponieważ skuteczność takiej oferty byłaby znikoma.
Z kolei dzięki celowemu działaniu będziemy wiedzieć, czy zmierzamy w odpowiednim kierunku i zbliżamy się do wspomnianych oczekiwanych rezultatów, czy wręcz przeciwnie oddalamy się od naszych założeń.
Opracowaniestrategii
Wiedząc do kogo chcemy dotrzeć oraz jakich rezultatów oczekujemy w kampanii, powinniśmy przejść do kolejnego kroku jakim będzie określenie sposobu osiągnięcia tych celów z uwzględnieniem obranego runku Klientów.
To nic innego jak stworzenie strategii pozycjonowania, która odpowiednio przygotowana oraz wdrożona w kampanię niewątpliwie przybliży nas do sukcesu (więcej o tworzeniu strategii pozycjonowania przeczytasz tutaj).
Wdrożenieplanu
Następnie zgodnie z opracowaną strategią zajmiemy się czynnikami wewnętrznymi oraz zewnętrznymi Twojej strony internetowej. Warto na tym etapie wspomnieć o tym, że w ramach decyzji strategicznych mogą wystąpić postanowienia o zmianach.
Zmianach już istniejących treści na Twojej stronie, zmianach dotyczących architektury informacji, a nawet jeżeli będzie to konieczne zmianie domeny internetowej – oczywiście wszystko za Twoją zgodą. Celem jest dostarczenie takiej wartości Twoim odbiorcom, której potrzebują i poszukują w sieci.
Co jeszcze powinieneś wiedzieć?
Pozycje stron internetowych w wyszukiwarce Google stale ulegają wahaniom. Należy więc nieustanie weryfikować dotychczas podjęte działania, analizować statystyki oglądalności, badać zachowania użytkowników, czytać ich potrzeby i wprowadzać usprawnienia w celu podniesienia pozycji strony internetowej. Dotyczy to zarówno czynników wewnętrznych jak i zewnętrznych.
W zależności od wyniku analizy wstępnej możemy włączyć do działań również inne narzędzia marketingowe, które nie tylko pomogą Twojej stronie internetowej znaleźć się wyżej w wynikach organicznych wyszukiwania, ale korzystnie wpłyną na marketing Twojej firmy, co realnie odczujesz, odbierając kolejne zamówienia.
Mowa tu o synergicznym wykorzystaniu marketingu treści, mediów społecznościowych, PR marketingu, materiałów video, marketingu wirusowego czy szeptanego. Efekt będzie taki, że świadomość Twojej marki wzrośnie, komunikacja będzie skupiona na tych segmentach rynku, do których planowaliśmy dotrzeć, a relację z potencjalnymi Klientami staną się bliższe.
Jak rozliczane jest pozycjonowanie stron internetowych?
Na rynku istnieje wiele modeli rozliczenia usługi pozycjonowania stron internetowych. Od rozliczenia za efekt, poprzez ryczałt, do rozliczenia za wygenerowany ruch, kończąc na prowizji za pozyskany lead lub zamówienie.
Poniżej przyjrzymy się najpopularniejszym modelom rozliczania pozycjonowania.
Rozliczenie pozycjonowaniaza efekt
Ta forma rozliczenia polega na płatności za uzyskanie konkretnych pozycji pozycjonowanej strony internetowej na wcześniej ustalone frazy kluczowe w danym miesiącu.
Dla Klienta
Ogromną zaletą tej formy rozliczenia dla Klienta jest płatność dopiero po uzyskaniu konkretnego wyniku w postaci widoczności strony na ustalone frazy w TOP 10 wyników wyszukiwania.
Dla firmy pozycjonującej
Oznacza to jednak, że firma pozycjonująca do czasu uzyskania wyników w pierwszych miesiącach działań pokrywa koszty pozycjonowania z własnych środków. To też powoduje, że stawki pozycjonowania za efekt są wyższe niż w przypadku innych modeli.
Z uwagi na fakt, że pozycjonowanie w wynikach organicznych wymaga coraz większej ilości pracy, zaangażowania kolejnych stanowisk a co za tym idzie większych inwestycji, model ten jest coraz rzadziej praktykowany.
Ponadto generowanie wyników za sprawą algorytmów takich jak „koliber” zależy już nie tylko od działań SEO, ale także szeroko pojętego marketingu internetowego oraz takich atrybutów jak semantyczność, lokalizacja, typ urządzenia wykorzystywanego do odpytywania wyszukiwarki, a nawet pory dnia wyszukiwania.
Rozliczenie pozycjonowaniaza ryczałt
Model ryczałtowy jest obecnie jednym z najpopularniejszych modeli rozliczenia usługi pozycjonowania stron internetowych. To dlatego, że rozliczenie opiera się tu na stałej kwocie, co upraszcza zasady współpracy między stronami.
Dla Klienta
Dlaczego warto rozważyć ryczałt? Dla Klienta forma ta oznacza stały niezmienny koszt, który jest niezależny od wyników, ale nieporównywalnie niższy niż w przypadku płatności za efekt.
Dla firmy pozycjonującej
Dla firmy pozycjonującej ryczałt oznacza pewny budżet już od pierwszego miesiąca działań, który można rozdysponować na zasoby ludzkie i pracę dla Klienta. Dzięki tej formie, praca nad kampanią przebiega sprawnie, obejmuje zazwyczaj szerszy zakres działań, który wykracza poza ramy samego pozycjonowania.
W ramach ryczałtu zazwyczaj stosowane są pomiary pozycji strony na określone frazy, ale istnieje także możliwości pomiaru poziomu oglądalności lub dotarcia do określonej liczby unikalnych użytkowników.
Należy pamiętać, że każda kampania jest inna i może zawierać indywidualnie KPI - kluczowe wskaźniki pomiaru efektywności.
Rozliczenie pozycjonowaniaza wygenerowany ruch
Ta forma jest jedną z rzadziej funkcjonujących na rynku. Polega ona na ustaleniu stawek za wygenerowanie określonego ruchu dla danej strony internetowej.
Dla Klienta
Dla Klienta model ten jest wygodny z uwagi na inwestycje w pozycjonowanie dopiero po osiągnięciu ustalonego progu.
Dla firmy pozycjonującej
Dla firmy pozycjonującej niewątpliwą zaletą jest brak ograniczenia co do konkretnych fraz co zazwyczaj przynosi dużo lepsze efekty końcowe kampanii z korzyścią dla Klienta.
Kwota wynagrodzenia dla firmy pozycjonującej jest regulowana dynamicznie i zależy od osiągnięcia w danym przedziale czasowym wcześniej ustalonych progów, na które składają się ilości wizyt, przy czym stawka za wizytę maleje proporcjonalnie do wzrostu oglądalności.
Działa to tak, że koszt jednej wizyty przy wypracowaniu 2000uu może kosztować 0,50 zł. Natomiast przy wypracowaniu 5000uu koszt wygenerowania jednostkowej wizyty spada do poziomu 0,30 zł. Jak więc widać, jest to poniekąd połączenie pozycjonowania za efekt (płatność zależy od wypracowanego wyniku poziomu dotarcia do odbiorców) z pozycjonowaniem ryczałtowym (dowolność w doborze fraz kluczowych wybranych do pozycjonowania - najlepiej sprawdza się tu pozycjonowania „long tail”).
Rozliczenie pozycjonowaniaw formie prowizji
Model rozliczenia prowizyjnego wykorzystywany jest najczęściej na platformach sklepowych (prowizja od zakupu) lub na serwisach sprzedażowych typu landing page (prowizja za lead). Polega on na ustaleniu kwotowym lub procentowym prowizji od określonej akcji - zakupu w sklepie internetowym, zapisu na listę mailingową, rejestracji w serwisie sprzedażowym etc.
Dla Klienta
Niewątpliwą zaletą tego modelu rozliczenia dla Klienta jest płatność firmie pozycjonującej za wypracowanie rzeczywistego efektu (zakup produktu, zapis na szkolenie, dodanie do newslettera).
Dla firmy pozycjonującej
Dla firmy oznacza to na początku inwestycję w zasoby z własnych środków, ale jasne stawki prowizyjne pozwalają dokładnie przewidzieć próg osiągnięcia rentowności zamierzonych działań.
W sklepach internetowych temat ten można rozwiązać prowizją procentową zależną od wartości koszyka. W serwisach sprzedażowych typu landing page szkoleniowy sprawdza się, stała kwota za rejestrację w serwisie.
Aby jednak móc zastosować ten model rozliczenia niezbędne jest wykorzystanie systemu odnotowywania konwersji i ustalenie dokładnej kwoty prowizji między stronami. Model ten nie ma jednak zastosowania w usługach i formularzach kontaktowych, ponieważ nie jest możliwe wycenienie pozyskania „leadu” przed zapoznaniem się z treścią zapytania.
Który model rozliczenia wybrać?
Model rozliczenia działań marketingowych w dużej mierze zależy od obranego celu, jaki zostanie ustalony na początku, a co za tym idzie oczekiwań widoczności oraz możliwości pomiarowych. Zadzwoń lub napisz, ustalimy najlepszy partnerski model współpracy. Skorzystaj z formularza dostępnego poniżej :)
Uzyskaj bezpłatną wycenę
Przekaż nam czego potrzebujesz a my zrobimy wszystko aby Ci to dostarczyć w najlepszej mozliwej formie, uwzględniajac przy tym:
- Twoją branżę,
- ofertę jaką obecnie dysponujesz,
- otoczenie konkurencyjne,
- rynek Klienta do którego powinieneś dotrzeć.
Pamiętaj, że im więcej informacji przekażesz naszemu zespołowi za pośrednictwem tego formlarza tym dokładniejszą ofertę otrzymasz na swój e-mail.
Masz dodatkowe pytania?