Z aplikacji instagram korzystaponad 1 miliard użytkowników miesięcznie
Komunikuj się za pomocą obrazów
Instagram to dynamicznie rosnący serwis społecznościowy, który odpowiednio wykorzystany przynosi wiele korzyści każdej obecnej na nim marce. To serwis, który idealnie nadaje się do tworzenia jasnych i czytelnych komunikatów marketingowych.
Firmy, które decydują się wykorzystać Instagram, wygrywają szersze dotarcie oraz utrwalenie świadomości swoich marek w Internecie. Jeśli Twoja marka jest designerska, jeśli produkty lub usługi, które oferujesz, prezentują się świetnie (w każdym otoczeniu) to Instagram jest dla Ciebie stworzony i powinieneś to wykorzystać.
Instagram otworzył zupełnie inny wymiar mediów społecznościowych, w których komunikacja prowadzona jest w najwygodniejszy dla każdego z nas sposób… czyli za pomocą obrazów.
Dlaczego to jest takie wygodne? Ponieważ ludzie z natury myślą obrazami. Informacje zapisane w obrazach są dla nas najłatwiejsze do przyswojenia, zapamiętania i zrozumienia. Instagram wykorzystuję tę prawidłowość i oferuje komunikacje za pomocą zdjęć oraz filmów.
Komunikację, która może przynosić ogromne zyski jeżeli tylko zostanie odpowiednio poprowadzona i co najważniejsze zaprezentowana.
Prezentacja to „słowo klucz” na Instagramie. Atrakcyjność profilu, na którą składają się wszystkie publikowane na nim zdjęcia i filmy w znaczącym stopniu wpływa na rozpoznawalność i popularność marki.
Z tego samego powodu większość marek obecnych na serwisie to marki designerskie i modowe.
To medium wręcz stworzone dla marek odzieżowych, kosmetycznych, samochodowych i wszystkich innych związanych z szeroko pojętą rozrywką i popkulturą.
Drugim bardzo ważnym elementem prowadzenia konta na Instagramie oprócz samego contentu są #hashtagi, które porządkują treści podobnie jak na serwisie Twitter i w innych kanałach social media.
Wykorzystywanie odpowiednich #hashtagów jest na tyle istotne, że bez nich propagacja treści dostępnej na danym profilu odniosłaby mizerny skutek.
Jeżeli Twój biznes opiera się na sprzedaży designerskich produktów lub usług, powinieneś rozważyć zaistnienie na serwisie Instagram i wykorzystanie ogromnych możliwości tego kanału komunikacji.
Instagramopowiadaj historie obrazami
Komunikacja na Instagram działa dzięki przykuwającym wzrok pięknym obrazom wspieranym przez tekst. Kiedy połączymy to z nieograniczoną dostępnością profilu, (dotarciem także do niezalogowanych użytkowników) uzyskujemy narzędzie idealne dla marek designerskich, w których liczy się przekaz wizualny.
Codziennie tysiące użytkowników, ceniących sobie atrakcyjny wygląd korzysta z serwisu Instagram.
Obecność Twojej firmy w tym mediom pomoże Ci podnieść sprzedaż oferowanych produktów.
Założenie konta na Instagram
Materiały publikowane na Instagramie mają szerokie dotarcie nie tylko z powodu hashtagów oraz komunikacji opartej na obrazach, ale również dlatego, że dostęp do nich może być dostępny dla każdego. Tylko od Ciebie zależy czy Twoja atrakcyjna komunikacja pójdzie w świat bez żadnych ograniczeń.
Ustalimy optymalną nazwę profilu, która będzie odpowiednia dla grupy docelowej oraz spójna z Twoją marką, Zadbamy także o skróconą nazwę fanpage’a w adresie linku, która będzie jednoznacznie kojarzona z Twoją marką przez co zwiększy szanse na dotarcie również z poziomu wyników wyszukiwania
Stworzymy unikatową i odpowiadającą Twojej grupie docelowej treść reklamową dotyczącą Twojej firmy w zakładce poświęconej informacjom o marce
Opracujemy atrakcyjną wizualnie kreację graficzną, która będzie spójna z identyfikacją wizualną Twojej firmy – zarówno avatar jak i zdjęcie w tle powinny trafiać do Twojego segmentu
Niezależnie od tego, czy prowadzenie Instagram ma być jedyną aktywnością marketingową Twojej marki, czy ma stać się składnikiem większego planu – zanim powstanie profil musimy się przygotować.
Oto co zrobimy na początku w celu przygotowania Twojego konta na Instagram:
na początku niezbędne będzie zapoznanie się z ofertą Twojej firmy
następnym krokiem będzie przeanalizowanie Twojej konkurencji
a na koniec zweryfikowanie rynku, na którym działasz
Jak zauważyłeś - założenie i aktywacja konta tak samo, jak funkcjonowanie całego serwisu jest bardzo prostym zadaniem. Kluczowe jest umiejętne uzupełnienie profilu, tak by zachęcał innych do sprawdzenia jego zawartości i wspierał założenia strategiczne.
Prowadzenie profilu firmowego na Instagram
Jak już wiemy, Instagram to przede wszystkim zdjęcia i filmy dlatego, jeżeli chcemy prowadzić profil na tym serwisie, powinniśmy zadbać o zasoby, z których można będzie czerpać materiały do publikacji.
Nie jest żadną tajemnicą, że profesjonalnie zaaranżowane zdjęcia studyjne są najlepiej odbierane. Użytkownicy tej platformy uwielbiają materiały najwyższej jakości, w pełnym świetle i takie, które opowiadają historię. Profesjonalna sesja produktowa może sprawić, że użytkownicy pokochają profil Twojej firmy i będą go śledzić.
Ale nie tylko wysokobudżetowe produkcje odniosą sukces na Instagramie. Siłą tego serwisu są filtry, które potrafią każde umiejętnie wykonane zdjęcie zamienić w niepowtarzalne arcydzieło – liczy się pomysł i zmysł artystyczny.
Z doświadczenia wiemy, że użytkownicy tej platformy uwielbiają, widzieć co się dzieje w danej branży „od kuchni” i wykorzystamy tę wiedzę na Twoją korzyść.
Oto co zyskasz dzięki profesjonalnej obsłudze social-media na Instagram
Po pierwszeJakość
Zadbamy o najwyższą jakość i estetykę publikowanych materiałów.
Po drugiezainteresowanie
Wzbudzimy zainteresowanie followersów poprzez pomysłowe i kreatywne posty.
Po trzeciekomunikacja
Zastosujemy #hashtagi, aby wypracować odpowiednią propagację treści i dotarcie.
Po czwartezaangażowanie
Uruchomimy komunikację marketingową zachęcającą do sprzedaży Twoich produktów.
Kolejną rzeczą, o której należy wspomnieć to wzbudzenie zainteresowania oraz estetyka. Aby przyciągnąć i utrzymać uwagę użytkowników trzeba tak zaplanować publikację, aby profil był dla nich ciekawy, potwierdzał jakość oferty oraz wpisywał się w ogólną komunikację marketingową marki.
Twoja oferta nie musi być sexy, aby zaistnieć na Instagramie, ale powinna być przedstawiona w taki sposób, aby zainteresować potencjalnych Klientów.
Prowadząc profil Twojej marki na Instagramie, zadbamy nie tylko o jakość i zainteresowanie użytkowników, ale także wykorzystamy go do komunikacji krzyżowej, która będzie przenosić już pozyskanych odbiorców do innych mediów społecznościowych (na Facebook lub Twitter) oraz z tych mediów przyciągać na Twój profil Instagram.
Reklama w aplikacji Instagram - kupujemy oczami
Instagram należy do tych mediów społecznościowych, których umiejętne wykorzystanie wystarczy, by dotrzeć do szerokiej grupy potencjalnych odbiorców.
Dzięki atrakcyjnym materiałom, przemyślanej komunikacji i wsparciu innych kanałów można tu ugrać naprawdę wiele. Ale to nie wszystko, bo dzięki połączeniu tego serwisu z Facebookiem istnieje możliwość prowadzenia kampanii reklamowych.
Kampanie reklamowe na Instagramie są rozwiązane tak samo prosto jak sam serwis. Występuje tu możliwość promowania pojedynczego zdjęcia, filmu wideo lub karuzeli składającej się z zestawu kilku zdjęć, które można przewijać podobnie, jak ma to miejsce na Facebook.
Aby prowadzić kampanię reklamową na Instagram, można skorzystać z aplikacji lub z Managera Reklam udostępnionego przez Facebook Ads.
Zdecyduj o modelu rozliczenia
Reklama na Instagram może zostać stworzona bezpośrednio przez aplikację na urządzeniu mobilnym lub (dzięki integracji z portalem Facebook) poprzez Menedżer Reklam dostępny na koncie reklamowym Facebook. Korzystanie z Menedżera Reklam daje większą elastyczność w planowaniu oraz większą swobodę wyboru modelu rozliczenia kampanii na Instagram tak jak w przypadku reklamy Facebook.
Wybierz odpowiednią formę reklamy
Zalety wykorzystania Facebookowego Menedżera Reklam do prowadzenia kampanii na Instagramie dotyczą także doboru formatu reklamy. Dzięki Managerowi Reklam możesz wybrać format reklamy oraz zdecydować, o tym czy reklama ma być prowadzona wyłącznie na Instagramie, czy w połączeniu z działaniami na serwisie Facebook.
Kieruj swój przekaz reklamowy do określonych odbiorców
Instagram podobnie jak Facebook pozwala kierować reklamę docierając do użytkowników najbardziej dopasowanych do naszych kryteriów. Reklama może docierać zarówno do użytkowników Instagram, jak i do tych z serwisu Facebook.
Jeżeli jesteś zainteresowany widocznością na Instagram i szukasz firmy, która pomoże Ci profesjonalnie prowadzić działania reklamowe - zachęcamy do skontaktowania się drogą elektroniczną: socials@adnetpolska.pl lub przez telefon pod numer: +48 791 676 575
Uzyskaj bezpłatną wycenę
Przekaż nam czego potrzebujesz a my zrobimy wszystko aby Ci to dostarczyć w najlepszej mozliwej formie, uwzględniajac przy tym:
- Twoją branżę,
- ofertę jaką obecnie dysponujesz,
- otoczenie konkurencyjne,
- rynek Klienta do którego powinieneś dotrzeć.
Pamiętaj, że im więcej informacji przekażesz naszemu zespołowi za pośrednictwem tego formlarza tym dokładniejszą ofertę otrzymasz na swój e-mail.
Masz dodatkowe pytania?