Wykorzystaj siłę synergiiniszowych fraz kluczowych na Twoim sklepie
Pozycjonowanie dla sklepów internetowych
To, co za chwilę przeczytasz, może (dosłownie) wywrócić do góry nogami Twoje dotychczasowe pojęcie o pozycjonowaniu stron internetowych, ale jednocześnie może odmienić Twój biznes i sprawić, że wreszcie zaczniesz zarabiać na swojej stronie.
Mogłoby się wydawać, że widoczność strony internetowej na najbardziej konkurencyjne jedno czy dwu członowe frazy przesądza o sukcesie danej marki i nie ma lepszej drogi dotarcia do potencjalnych Klientów. Ale nie koniecznie...
Widoczność na jedno słowo kluczowe wpisywane kilkadziesiąt czy nawet kilkaset razy na dobę daje gorsze wyniki niż widoczność na dziesiątki niszowych fraz kluczowych, które w efekcie końcowym przekładają się na wyższy i bardziej różnorodny ruch.
Wbrew pozorom to nie ogólne zwroty, które są wpisywane przez internautów kilkaset, a nawet tysiące razy na dobę generują największy ruch w Internecie.
Największy ruch, bo aż 70% wszystkich zapytań generują słowa kluczowe, które są zupełnym przeciwieństwem fraz ogólnych. Długie, kilku członowe zwroty konkretnie charakteryzujące cel zapytania.
Złożone zapytania padają zaledwie kilka lub nawet tylko raz dziennie, a czasami nawet raz na jakiś czas, ale skumulowane potrafią przynieść zdumiewające efekty naszym Klientom, a do tego są piekielnie skuteczne.
Droga zakupuTwojego potencjalnego Klienta
Docieraj do zdecydowanych Klientów
Dlaczego tak się dzieje? Mechanizm ten oparty jest na sile zaangażowania potencjalnego Klienta w proces zakupu danego produktu lub usługi.
Podczas gdy konkurencyjne, popularne frazy składające się z jednego czy dwóch słów są wpisywane na początku drogi zakupu (tzw. zapytania informacyjne), to frazy dłuższe z nazwą produktu,modelu czy marki okazują się być wprowadzane na etapie końcowym drogi zakupu (zapytanie transakcyjne), kiedy to potencjalny kupujący wie już, czego chce i szuka miejsca, w którym będzie mógł nabyć dany produkt.
Taki stan rzeczy sprawia, że mniej popularne i rzadko wpisywane zwroty bardzo często konwertują do postaci wypełnionych formularzy zapytania lub zakończonych transakcji w sklepach internetowych.
Podstawypozycjonowanie szerokie
Szeroka widnoczność serwisu internetowego w wyszukiwarce Google podobnie, jak widoczność regionalna podlega tym samym prawom optymalizacyjnym. Należy pamiętać o czynnikach wewnętrznych oraz zewnętrznych pozycjonowanego serwisu. Dodatkowo warto położyć nacisk na dopracowanie oferty firmy i jej szczegółowość.
Osoby będące na początku drogi zakupu wpisują zwykle ogólne frazy kluczowe
w przeciwieństwie do użytkowników gotowych do zamknięcia transakcji
Jak będziemy pozycjonować stronę Twojej firmy w długim ogonie?
Aby zaistnieć w wynikach wyszukiwania na frazy z długiego ogona tak samo jak w przypadku widoczności ogólnej czy regionalnej tu również należy skupić się na stworzeniu jak najlepszej jakościowo witryny internetowej, zadbać o czynniki wewnętrzne oraz zewnętrzne.
Jednak widoczność na niszowe frazy kluczowe wymaga położenia jeszcze większego nacisku na zawartość serwisu. Istotna jest objętość contentu oraz wartość merytoryczna treści, które powinny być jeszcze bardziej przydatne i odpowiadające potrzebom Twojej grupy docelowej.
Wykorzystanie unikalnych treści przedstawionych w atrakcyjnej formie wizualnej oraz przemyślana optymalizacja on-page i off-page oznaczają wzrost oglądalności i konwersje.
Pozycjonowanie szerokiewymaga rozproszenia słów kluczowych
Współwystępowanie
słów kluczowych
Uwzględnienie przemyślanego współwystępowania fraz kluczowych pomiędzy stronami w całej witrynie.
Rozproszenie
fraz kluczowych
Zastosowanie rozproszenia słów kluczowych i wykorzystanie synonimów, zamiast skupienia na konkretnych frazach.
Zrezygnujemy z jakichkolwiek ograniczeń dotarcia. Naszym celem będzie uzyskanie widoczności Twojego serwisu internetowego na jak największą liczbę fraz kluczowych związanych z Twoją ofertą.
Pozycjonowanie szerokiewymaga ponownego spojrzenia na architekturę witryny
Aby osiągnąć szeroką widoczność serwisu na niszowe frazy, proces optymalizacji będzie wymagać ponownego spojrzenia na architekturę informacji witryny, jej nawigacje oraz strukturę, a następnie ingerencje w te obszary, które wymagają poprawy.
Ten etap może pociągnąć za sobą daleko idące zmiany w funkcjonowaniu Twojej witryny, takie jak przemyślenie miejsc konwersji czy wdrożenie dodatkowych mechanizmów usprawniających poruszanie się Twoich Klientów po serwisie.
Działania te wykraczają daleko poza zakres tradycyjnie pojmowanej optymalizacji stron www, jednak należy pamiętać, że celem wyszukiwarki jest zrozumienie intencji wyszukującego i dostarczenie mu najbardziej odpowiednich wyników (niezależnie od tego, czy na stronie występuje dokładna fraza, która została podana w zapytaniu).
Powinniśmy wpisać się w sposób działania wyszukiwarki i pomóc jej uwzględnić Twoją witrynę w wynikach organicznych na niszowe frazy kluczowe.
Pozycjonowanie szerokiewymaga zaspokojenia potrzeb Twoich Klientów
Aby widoczność z długiego ogona przyniosła upragniony zwrot z inwestycji, niezbędne jest dostarczanie Klientom tego czego poszukują.
Przemyślimy i zarekomendujemy ewentualną przebudowę serwisu w taki sposób, aby strona zaspokajała określone potrzeby Twoich potencjalnych Klientów związane z zapytaniami padającymi w Twojej branży.
Dodatkowo poprawiając UX (user experience) oraz użyteczność (web usability) Twojej witryny wyeliminujemy porzucenia konwersji, a tym samym podniesiemy ilość zapytań i zamkniętych transakcji.
O naszym doświadczeniu w UX, projektowaniu witryn oraz programowaniu mechanizmów sprzedażowych możesz poczytać w części poświęconej projektowaniu serwisów internetowych.
Widoczność na setki niszowych fraz
dostępna od ręki
Dzięki wdrożeniu odpowiedniej strategii możemy sprawić, że Twoja strona będzie widoczna na konkretne nazwy produktów, które oferujesz, kategorie tych produktów, poszczególne modele oraz marki producentów.
A więc nawet przy asortymencie składającym się z 200-300 produktów możemy wypracować kilkaset wejść dziennie bezpośrednio na strony produktowe Twojej witryny. Wchodzisz w to?
Jeżeli prowadzisz sklep internetowy lub większy serwis sprzedażowy z katalogiem produktów i interesuje Cię szersza widoczność w wyszukiwarce Google, zapraszamy do kontaktu telefonicznego: +48 791 676 575 lub poprzez e-mail: seo@adnetpolska.pl.
Uzyskaj bezpłatną wycenę
Przekaż nam czego potrzebujesz a my zrobimy wszystko aby Ci to dostarczyć w najlepszej mozliwej formie, uwzględniajac przy tym:
- Twoją branżę,
- ofertę jaką obecnie dysponujesz,
- otoczenie konkurencyjne,
- rynek Klienta do którego powinieneś dotrzeć.
Pamiętaj, że im więcej informacji przekażesz naszemu zespołowi za pośrednictwem tego formlarza tym dokładniejszą ofertę otrzymasz na swój e-mail.
Masz dodatkowe pytania?